Saturday, September 18, 2010

Jatuh Motor

Petang raya ke-2, lepas tengok orang memancing ikan kat kuala, aku pun nak balik le ke rumah bawak motor kak ipar aku, honda wave.

Sampai satu bulatan kecik, aku pun cuba la nak sagat pemijak, macam biasa aku buat dengan yamaha lagenda aku, cubaan pertama ...srekkk...kena...cubaan kedua...srekkk...brappp...yang aku nampak jalan tar...helmet dah terhantuk kat jalan....visor tercabut.

Aku sempat tengok jari aku calar sikit ..pas tu cepat-cepat bangun...aku tinggalkan aje vosor yang tercabut, terus jalan. Malu weh.

Sampai rumah kene bebel dengan bini..he..he..he. Dia tau aku memang suka kona baring...last-last terbaring gak aku.

Bila cek balik, lengan kanan aku calar, lutut kanan calar, ibu jari kiri calar....seluar BOTTON aku waaa....calar gak kat poket....bekas petak baik punya....sebab kat poket tu aku letak ExpressMusic aku. Handphon???..OK. Baju BUM merah aku...OK. Muka..OK...tak rugi pakai helmet kat jalan kampung. Safety first.

Pengajaran buat aku hari itu, jangan nak menyagat lutut dengan motor yang tak diketahui performance dan kestabilannya. Lain kali cek tayar belakang dan depan dulu, baru boleh nak kona baring.

Lepas hari tu, rekord menunggang (tak jatuh) selama 10 tahun aku tercalar. Hampeh tul.

No comments:

Post a Comment